Erginden Ergene Hayat Dersleri


Sevgili ergen kardeşim, justin bieber’dan zaman bulup bu yazıyı okuyacağını sanmıyorum. Zaten sonuna kadar okuma zahmetine girersen hedef kitlemin sen olmadığını da fark edeceksin. Tek derdim yıllar sonra çocuğumun bunları okuyup geçmişle ilgili bilgilenmesi. Sen git twitter’da aforizma ya da metin2’de karakter filan kas. Hadi çocuğum bakiiiim.

Her şeye rağmen ilk paragrafı başarıyla tamamladıysan gözlerinden öperek ilk dersini veriyorum.

Ders 1: Dünya senin etrafında dönmüyor.

Evet, bu acı haberi doğrudan vermek istemezdim ama dost acı söylermiş. Hani sen kendini önemli sanıp yolda giderken herkesin sana baktığını düşünüyorsun ya. Hatta bu yüzden sivilcelerinden ve vücudunda çıkan diğer fazlalıklardan bile utanıyorsun. Aslında sokaktaki insanların hiçbirinin umurunda değilsin. Millet günlük telaşesinde koşuşturup duruyor ve dikkatini çekecek önemli bir olay olmadıkça otomatik pilota geçmiş uçak misali sürükleniyorlar sokaklarda. Zaman zaman istem dışı bazılarının bakışları sana temas ederse bile bil ki o an bakıyorlar ama görmüyorlar. Senin o düşüncen tamamen kendi hüsnü kuruntun olup psikolojide egosantrizm (benmerkezcilik) ismiyle anılan minik bir rahatsızlıktır.

Ders 2: Cep telefonu insana itibar kazandırmaz.

İkinci yumruk darbesi daha sert oldu ama kendin kaşındın. Teknoloji hızla ilerliyor ve sürekli yeni cep telefonu modelleri çıkıyor, çıkacak. Bunun sonu yok. Markası modeli fiyatı ne olursa olsun hiçbir cep telefonu, olmayan itibarına itibar katmayacak. O yüzden zavallı anne babana eziyet ederek en pahalısından telefon aldırmaya çalışma. Belki kısa süreliğine kendin gibi olan arkadaşların arasında dikkat çekmeni sağlayabilir. Ama emin ol, yeni model çıkınca bir başka arkadaşın gidip onu alacak ve senin havan sönecek. Bana sorarsan beş-on yıl bekle. Kendi paranı kazanmaya başlayınca gider o günkü en son modeli alırsın. Tabi alabilirsen!

Ders 3: Yaşadığın değişimleri herkes yaşıyor.

11-12 yaşından itibaren vücudunu esir alan hormonlar 22-23 yaşına kadar kontrolü ellerinde tutacaklar. Bu sürede yaşadığın tüm değişimler gayet doğal ve bütün insanlar yaşıyor. Ancak aklının kontrolünü ne kadar çabuk eline alırsan o kadar iyi. Zaten ileriki zamanlarda şimdiki yaptıklarını düşünüp bu halinden iğreneceksin.

Ders 4: Dış güzellik bir hiçtir.

Bu haberle birlikte yıkılmadıysan daha yıkılmazsın bence. Hani okulun en güzel kızı (ya da en yakışıklı erkeği) diye peşinden koştuğun kişi var ya, o sana asla yüz vermeyecek. Boşuna yıllarını onun peşinde harcama. Aynada kendine bir bak. Sonra kendine uygun birini bul. Çocukların süt dişleri -ne kadar güzel olursa olsun- yedi yaşından sonra dökülür. İşte senin yaşlarında güzel olan insanlar da ileriki zamanlarda bu kadar güzel gelmeyecek gözüne. Şimdi çirkin dediklerin ise tomurcuğun güle dönüşmesi gibi zaman içerisinde başkalaşım geçirecek. Görünüşe aldanmayı bırak!

Ders 5: Araba (veya motor) sadece kendin gibi ezikleri etkiler.

Çoğu zaman babandan izinsiz ve annenin uyarılarına kulak tıkayarak aldığın araba seni önemli yapmıyor. Eskiden yokluk vardı. Arabası olan insan sayısı azdı. Bu nedenle araba az da olsa ayrıcalık sağlardı. Şimdi en fakirimizde bile istediği arabayı kolayca alıyor. Hem senin olmayan araba sana ne katabilir ki? O arabayı kullanabilmen için gereken ehliyetin parasını bile hala babandan isteyeceksin. Neyin havası bu? Ayrıca, sen arabayı kaçırınca baban kızıyorsa bil ki araba değerli olduğu için değil, başına bir şey gelmesinden korktuğu içindir. Bunu bir düşün!

Ders 6: Bir avuç jöle bir parmak jöleden daha güçlü değildir.

Dış görünüşle ilgili hayat dersinde açıkladım. Dış görünüş çok da önemli değildir. Ambalajı ne kadar parlak olursa olsun içindeki hayvan gübresiyse çöpe atılmaya mahkûmdur. Hem de ambalajıyla birlikte. Evet, saçını taramak, kendine bakım yapmak güzeldir. Ama bir parmak jöleyle kolayca şekil alan saçlara bir avuç jöle sürüp havaya dikmek seni çekici yapmayacak. Unutma, hayvan gübresinin cazibesine sadece sinekler ve böcekler kapılır.

Ders 7: Dinlediğin müzikler iğrenç.

Kendin gibi eziklerin yaptığı tambur tumbur müziği sokak ortasında açıp havalı göründüğünü sanıyorsun ama tek yaptığın eşek anırtısıyla milletin kulağını tırmalamak. Olmayan beyninin kafanda bıraktığı boşluğa şunu sok: dinlediğin müziklerin tamamı iğrenç. Aklı başında olan hiçbir insan evladı onları dinlemez!

Ders 8: İsyanlarınla aileni kırıyorsun.

Seni dünyaya getirip her ihtiyacını karşılayan ailenin gözünde daima bir çocuksun. Onlar ömürlerinin sonuna kadar seni böyle görecek. Bu algıyı yıkabilmek, büyüdüğünü gösterip seni adam yerine koymalarını sağlayabilmek için bağırıp çağırıyorsun ya, aslında hiçbir işe yaramıyor. Ailen sana büyümüş gibi davransa da hep çocuk olarak görecekler. Yaptığın şey bir yandan doğru olsa da yöntemin şiddeti aileni kırıyor. Bazen öyle ağır sözler kullanıyorsun ki kendinden tiksindiriyorsun. Özellikle, bu yaptığının normal olduğunu bilmeyen bir ailedensen beddua bile alabilirsin. O tarz ailelere bir çift sözüm var: “kendinizi üzmeyin, bu günler geçecek, ya çocuğunuzun yemini suyunu verip odasına kapatın ya da ondan biraz büyük, aklı başında biriyle arkadaşlık etmesini sağlayın.”

Ders 9: Sen yetişkin değilsin.

İstediğin kadar çabala, ne kanunlar önünde ne ailenin gözünde ne de toplum içinde yetişkin sayılmıyorsun. Henüz çocuk kalmış beyninin düşünebildiği kadarıyla yetişkin gibi davranıyorsun, bu da seni komik duruma düşürüyor. Toplum içinde “birey” sayılıyorsun ama “bir rey” bile etmiyorsun.

Ders 10: Özentilik rezil eder.

İşte siz ergenlerde en nefret ettiğim şey. Ailen seni adam etmek için elinden geleni yaparken sen gidip en olmayacak şeylere özeniyorsun; zengin çocuklarına, sigaraya, uyuşturucuya, serseriliğe, justin bieber’a… Bu özençlerinin bundan sonraki hayatında seni rezil edeceğini aklının ucuna bile getirmiyorsun çünkü senin gibilerin aklı bile yok! Çocuğu bu durumda olan ailelere tavsiyem: mümkünse çocuğunuzun şu anki çevresini değiştirin ve olmasını istediğiniz insanlarla dolu bir çevrede yetiştirin.

Bu yazımı beğendiyseniz bir önceki Aforizma kasmak 5 başlıklı yazıma da göz atabilirsiniz.

Aruchan

Henüz yeni dünyaya geldim. Gelir gelmez de babam tarafından bu blogun başına geçirildim. Daha dişim çıkmamış, altıma ediyorum ama blog yazacağım, yok artık! Hemen cennetmekan dedem Fatih Sultan Mehmet Han gibi babama dönüp “eğer blog seninse blogunu yazmaya devam et, yok eğer blog benimse emrediyorum blogu sen yazacaksın” dedim ve uyumaya devam ettim. Çünkü büyüyüp buraları devralmak için uyumam gerek.

Bunları da sevebilirsin

Kaktüs İnsanlar

Vedalar Üzerine

7 yorum

  • Hanım Kız
    12 Ekim 2014 de 13:07

    Sende bir ”Justin Bieber” takıntısı sezdim 😀 Şaka bi yana çok güzel bi yazı olmuş… Maalesef günümüz gerçeklerini okurken tebessüm etmekten kaçınamadım 🙂

    • cem
      12 Ekim 2014 de 17:52

      Hayır, takıntım yok. Takıntısı olanlara kızgınlığım var:)

  • eliss
    13 Ekim 2014 de 02:13

    Yaa ben 18 yaşındayım su dediklerinin hic biri yok cok sukur daha bi mutlu oldum 😀 çok güldüm okurken ne kadarda doğru benimde görüşüm aynen böyle dile dokemiyordum yapmissiniz 😀 tabi itiraf etmeliyimki bende dünya benim etrafimda dönüyor çok oluyor 😀

  • bosshakan
    15 Ekim 2014 de 08:27

    Tamam ama bu kafada olan anlamayacak ki be kardeşim yine bunları 🙂 Hayat işte büyüyüp öğrenmeleri lazım…

  • bastardsnow
    24 Kasım 2014 de 21:54

    Öncelikle yaşınız kaç bilmiyorum fakat ergenlik çağındaki arkadaşlara karşı çok sert ve anlayışsız yaklaştığınızı düşünüyorum. Ben Justin Bieber ı sevmem ve dinlemem de fakat dinleyene de bir şey demem çünkü herkes iyi müzik dinleyecek diye bir şey yok. Bir de dış görünüşe önem vermeyi bırak demişsiniz fakat ergenlik çağında bu neredeyse imkansızdır. Ergenlik çağında gençler istemsiz olarak kendilerini beğenmemeye başlarlar ve güzel görünmek isterler. Bu bilimsel bir gerçektir. Okuduğunuz için teşekkürler. 🙂

  • hüseyin-3
    5 Mart 2015 de 16:19

    🙂
    Bir zaman gelecek bunlardan iğreneceksin.
    Kısa ve öz hayat dersi

  • sıradan
    9 Ağustos 2015 de 22:12

    Çok doğru bir yazı olmuş . Cuk oturmuş resmen . Evet ben de 16 yaşındayım fakat Allaha şükür hiç o havalarda değilim . Tek şey aileme olan isyanlarım …
    Tabii bu isyanları yapmakta sonuna kadar haklıyım , çünkü her anne ve baba sizlerin kafasında çizilen profildeki anne babadan değil .

Yorum Bırakabilirsiniz

google+ ta takip et!

instagramda takip et!

Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.